| benchmark program | programme à repères |
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| Variants: | Variantes : |
| Synonyms: | Synonymes : |
| Terms to avoid: | Termes déconseillés : programme-repère; programme de repères |
| Domaines : éducation élémentaire et secondaire : docimologie | |
| Definition: "Programme with measures of understanding that students should have in the areas of knowledge, skills and problem solving after each division (primary, junior, intermediate, senior)." | Définition : Programme comportant des repères qui servent à évaluer le rendement des élèves. |
| Source: Ontario. Ministry of Education. From the Deputy's Desk. Toronto, September 1988. | Source : RTE |
| Contexts: "As many of you are already aware, I believe it is the obligation of the Ministry of Education to both be clear about the standards of satisfactory instruction in terms of student learning... In this context, I have been and continue to be very supportive of our new provincial review programme, the 'benchmark' programme for elementary schools, and our participation in various interprovincial and international assessment programmes." | Contextes : |
| Sources: Ontario. Ministry of Education. From the Deputy's Desk. Toronto, September 1988. | Sources : |
| Observations: | Observations : |
| Justification : Le Réseau rejette le terme «programme-repère» qui sous-entend que le programme sert de repère. Il écarte le terme «programme de repères», car celui-ci laisse entendre que le programme ne contient que des repères. Le Réseau retient le terme «programme à repères», qui correspond bien à la notion, car la préposition «à» dénote le moyen et signifie que le programme comporte certains repères. Par conséquent, le Réseau recommande le terme «programme à repères». |
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| Renvois : | |
| Date de rédaction : juillet 1989 | Date de révision : juillet 2012 |