Les recommandations terminologiques du RTE

Fiche terminologique n°175 [PDF]

cross-curricular approach approche transdisciplinaire
Variants: Variantes :
Synonyms: Synonymes :
Terms to avoid: Termes déconseillés :
Domaines : sciences de l'éducation : pédagogie
Definition: A teaching method using common themes, strategies and skills throughout the curriculum and grade levels. Définition : Démarche pédagogique qui traverse les frontières entre les disciplines, les années et les champs d'études.
Source: NTE Source : RTE
Contexts: "As interdisciplinary study becomes more familiar, a more clearly cross-curricular, skills-based approach could be introduced. When teachers become accustomed to using cross-curricular approaches, they often discover that the possibilities for integrated study are unlimited, that the subject boundaries become less important, and that students can benefit from exploring a variety of issues that do not specifically relate to any traditional curriculum area." Contextes :
Sources: Ontario. Ministry of Education and Training. Towards an Integrated Curriculum: A School Resource Guide. Toronto, 1993, p. 3. Sources :
Observations: Observations :
Justification : Le Réseau recommande le terme «approche transdisciplinaire», car il exprime bien la notion à l'étude et son usage est répandu dans le monde de l'éducation.
Renvois : VOIR «interdisciplinary approach».
Date de rédaction : octobre 1993 Date de révision :